10.12.05

as músicas de 2005

pelo que o last.fm me diz, a Grande Música do ano foi eros' enthropic tundra, do of montreal, o que é uma mentirona enorme, visto que ela só ficou em primeiro lugar porque um dia esqueci que tinha programado o winamp pra me acordar com ela e desliguei o monitor. o que resultou na coitada da cançãozinha se repetindo nonstop durante umas três horas. alas.

enfim, as músicas mais marcantes do ano, em ordem aleatória & bizarra, foram:

  1. so what, ani difranco [it takes two beers to remember and five more to forget]

  2. only, nine inch nails [i just couldn't leave it alone, i kept picking at the scab]

  3. girl afraid, the smiths [in the room downstairs she sat and stared]

  4. comfort eagle, cake [we're the only ones to turn to when your castles turn to sand]

  5. you were the last high, the dandy warhols [i have known love like a whore]

  6. 2+2=5, radiohead [it is too late now]

  7. girl anachronism, the dresden dolls [the attention just encourages her]

  8. nobody loves us, morrissey [just can't wait to make more mistakes]

  9. my orphanage, rasputina [my strange and puffy moon-like face]

  10. let me in, rem [promises are sweet]

menção honrosa pra struggle for pleasure, do wim mertens, porque me faz chorar 99% das vezes em que eu escuto. bouhouhou.

No comments: